کد خبر: ۵۲۳۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

کوچه مدرسه‌های اهالی حر

نام کوچه حر ۶۲ برای خیلی از ساکنان شهرک شهیدرجایی و شهید باهنر آشناست. مهم‌ترین ویژگی این گذر، وجود چهارمدرسه اسم و رسم‌دار در آن است.

نام کوچه حر ۶۲ برای خیلی از ساکنان شهرک شهیدرجایی و شهید باهنر آشناست. مهم‌ترین ویژگی این گذر، وجود چهارمدرسه اسم و رسم‌دار در آن است. در منطقه‌ای که محلات حاشیه‌ای‌تر آن با کمبود‌های مختلف امکانات شهری، آموزشی و فرهنگی مواجه‌اند، سرانه آموزشی این معبر از حد استاندارد هم بالاتر است.

همه مدرسه‌های ابتدا و انتهای آن مجهز به سیستم‌های به‌روز، هوشمند و امکانات پیشرفته است و به همین دلیل نام «کوچه مدرسه‌ها» را بر سر زبان ساکنان این منطقه انداخته است. اما این تنها ویژگی آن نیست و در پیشانی این گذر نه‌چندان بزرگ، زمین‌های بایر خاکی هم دیده می‌شود که سهم اهالی دور‌و‌بر آن در تابستان‌های گرم، خار و خاشاک و حیوانات موذی و در زمستان‌های سرد پر‌برف و باران، گل‌و‌لای است.

 

کوچه مدرسه‌ها
این روز‌ها که امتحانات دانش‌آموزان دوره اول و دوم بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد (دبستان دخترانه حضرت معصومه (س)) رو به پایان است، مدرسه با برنامه‌های فرهنگی و مهارتی به فکر اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

 

کوچه مدرسه‌ها

در ایستگاه اتوبوس ابتدای این کوچه که صندلی و سایبان دارد، خطوط ۱۰۳۴، ۸۳۰ و ۵۰۲ تردد می‌کنند. بیشتر مسافران این ایستگاه، دختران دانش‌آموز هستند.

 

کوچه مدرسه‌ها

انتهای این گذر و بعد از زمین‌های خالی و خاکی، مجتمع آموزشی سردار شهید‌حاج قاسم سلیمانی قرار دارد که هنوز رسما کارش را آغاز نکرده است.

 

کوچه مدرسه‌ها

دبیرستان دخترانه «شهرآرا ۱» سال‌۱۳۷۳ ساخته شد. ۲۴‌سال بعد، مدرسه آموزش از راه دور «راشا» با شیوه‌های منعطف آموزشی، امکان ادامه تحصیل بازمانده‌های مقطع متوسطه را فراهم کرد.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44